Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Саопштења министарстава > Усвојена Стратегија за стално унапређење квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената

Усвојена Стратегија за стално унапређење квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената

Београд, 13. фебруар 2009. године – Министарство здравља Владе Републике Србије саопштило је да је Влада Србије на данашњој седници усвојила Стратегију за стално унапређење квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената, чији је предлагач ово министарство.

У саопштењу се наводи да се овом стратегијом тежи достизању највишег нивоа квалитета рада и безбедности пацијената у Републици Србији.

Примена стратегије има за циљ да смањи неуједначен квалитет здравствених услуга, неприхватљив ниво варирања у исходима по здравље лечених пацијената, неефикасно коришћење здравствених технологија, време чекања на медицинске процедуре и интервенције, незадовољство корисника пруженим здравственим услугама, незадовољство запослених у систему здравствене заштите и трошкове који настају због лошег квалитета.

Квалитетна здравствена заштита омогућава организацију ресурса на најделотворнији начин како би се задовољиле здравствене потребе корисника за превенцијом и лечењем на безбедан начин, без непотребних губитака и на високом нивоу њихових захтева.

Квалитет је резултат начина на који се користе ресурси, а не тога колико их је на располагању.

Безбедност пацијента подразумева идентификацију, анализу и корекцију ризичних догађаја, са циљем да се здравствена заштита учини безбеднијом и да се ризици по здравље пацијента сведу на минимум. При томе су нежељени догађаји кумулативни резултат бројних узрока, а ретко су последица индивидуалних пропуста.

Квалитет здравствене заштите препознат је као једна од најважнијих карактеристика система здравствене заштите како државног, тако и приватног сектора. Стално унапређење квалитета и безбедности пацијената саставни је део свакодневних активности здравствених радника, здравствених сарадника и свих других запослених у здравственом систему. Стално унапређење квалитета представља континуирани процес чији је циљ достизање вишег нивоа успешности у раду, као и веће задовољство корисника и давалаца здравствених услуга.

Мисија сталног унапређења квалитета је да промовише значај безбедне и квалитетне здравствене заштите и омогући стварање услова за обуку здравствених радника и здравствених сарадника у здравственим установама, као и информисање јавности о значају и резултатима сталног унапређења квалитета у циљу очувања и унапређења здравља и живота становника Републике Србије.

Визија сталног унапређења квалитета је достизање безбедне и сигурне здравствене заштите коју заједничким напорима развијају сви кључни актери у здравственом систему у интересу корисника. Здравствена заштита заснована је на најбољим доказима из праксе и истраживања и у складу је са највишим професионалним и етичким стандардима.

Стално унапређење квалитета здравствене заштите заснива се на вредностима које су уграђене у концепт квалитета рада, усвојене у свакодневној пракси здравствених установа и подразумевају усмереност на корисника-пацијента, безбедност, делотворност, правовременост, ефикасност и правичност.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs