Смедеревска Паланка, 17. август 2012. године – Министар финансија и привреде у Влади Републике Србије Млађан Динкић потписао је данас са представницима руководства и штрајкачког одбора предузећа „Гоша – фабрика шинских возила“ у Смедеревској Паланци споразум о прекиду штрајка којим ће се свих 450 запослених вратити на посао у понедељак, 20. августа.
 |
Фото: Танјуг |
Динкић је након састанка са представницима синдиката и руководства овог предузећа, којима је представио конкретан план за покретање производње и враћање на посао радника који су у генералном штрајку и већ четири месеца нису примили плате, саопштио да данас потписани споразум подразумева и исплату заосталих зарада.
Министар је најавио да ће свим запосленима бити исплаћене заостале зараде у три етапе до краја октобра, док ће нове плате које треба да почну да зарађују од понедељка примати у пуном износу заједно са регресом, топлим оброком и трошковима превоза.
Влада ће "Гоши", како је истакао, обезбедити посао ремонта вагона за српске железнице, а биће размотрена и могућност да та фабрика у Смедеревској Паланци преузме део испоруке вагона за Републику Српску на основу међудржавног споразума који је потписан прошле године, како бисмо следеће године имали испоруке вагона у Републику Српску.
Динкић је потврдио и да ће са градоначелником Београда Драганом Ђиласом разговарати о томе да у "Гоши" буде рађен ремонт трамваја који саобраћају по улицама престонице.
Он је оценио да је Смедеревска Паланка замрла од када "Гоша" не ради, и изразио наду да ће ове мере покренути читаву општину.
ВИДЕО: Млађан Динкић о производним плановима "Гоше"
Гоша је једна од најбољих фабрика вагона не само у Србији већ и у читавом региону. Свесни смо чињенице да је ситуација и даље тешка, тако да морамо озбиљно да наставимо да радимо и решавамо проблеме. Моја идеја је да сада покренемо Гошу, али свестан сам да морамо да покренемо читаву Србију, поручио је министар.
Он је исказао наду да ће наредни пут када посети "Гошу" затећи пуне хале, са машинама које раде и да ће ово што је данас видео, а то су празне хале, бити само ружна епизода.
Динкић је рекао и да се руководство ове фабрике обавезало на то да настави са реализацијом послова које има на другим тржиштима као што су Хрватска и неке земље ЕУ, како би "Гоша" трајно изашао из кризе у којој се сада налази.
Према његовим речима, наредни корак биће оживљавање производње и у фабрикама вагона у Краљеву, машинској индустрији у Нишу "Минивагонка", смедеревском "Желвозу" и зрењанинском "Шинвозу", односно у свим фабрикама које тренутно имају пробема са пословањем како би се обезбедио посао за више хиљада људи који раде у вагоноградњи у Србији.
У предузеће „Гоша – фабрика шинских возила“ је након успешне приватизације 2007. године словачком партнеру "ЖОС-Трнава" у модернизацију производних линија уложено више од шест милиона евра.
Након тога почела је производња теретних вагона типа "еанос" са европским стандардом квалитета, а у веома кратком периоду купцима су испоручене стотине вагона.
Ова фабрика је била један од највећих извозника у Србији, али је због економске кризе и недостатка послова доспела у тешку ситуацију, због чега ресорно министарство кроз Програм подршке вагоноградњи у овом предузећу упошљава капацитете и обезбеђује посао и плате радницима.
Влада Србије је јуче на предлог Министарства финансија и привреде усвојила Програм о условима и начину подстицаја производње и ремонта шинских возила, који ће омогућити стабилизовање производње у овој индустрији.