Београд, 4. децембар 2012. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић разговарао је са новоименованим директором Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) за Србију Матеом Патронеом.
У саопштењу Министарства саобраћаја наводи се да је Мркоњић том приликом навео да ова Влада Србије мора да заврши две железничке деонице – од Новог Сада до Суботице од Ниша ка Димитровграду.
Патроне је истакао да Европска банка за обнову и развој Србију котира као изврсног партнера, и да ће у будућности подржавати све инфраструктурне пројекте, као што је то чинила и неколико претходних година.
У разговору је наглашено да остварена сарадња између Републике Србије и Европске банке за обнову и развој дуги низ година бележи изузетно висок ниво, међусобно поверење и разумевање када је реч о препознавању саобраћајних и инфраструктурних пројеката и обезбеђивању финансијских средстава неопходних Србији како би унапредила саобраћајну и друге инфраструктурне области.
Мркоњић је упознао Патронеа са пројектима који се изводе средствима међународних финансијских институција, и напоменуо да је у наредној години приоритет рад на потпуној модернизацији српске железнице.
Влада у овом саставу мора да заврши две најважније деонице, од Новог Сада до Суботице и од Ниша ка Димитровграду. Сви смо сагласни о томе да се посао мора максимално интензивирати и за то имамо и потпуну сагласност свих релевантних европских институција, које веома добро препознају значај међународног железничког коридора, саопштио је министар.
Он је изразио захвалност ЕБРД на подршци и разумевању с обзиром на значај ревитализације српске железничке инфраструктуре јер је она неизоставни део међународног Коридора 10.
Сигуран сам да ћемо уз вашу подршку успети да направимо пруге које ће омогућити развијање брзине и веће од 160 километара на час, да тамо где су сада једноколосечне изградимо двоколосечне пруге, електрификујемо све деонице и обезбедимо нормално и брзо одвијање мешовитог саобраћаја, навео је министар.
Мркоњић и Патроне постигли су договор о томе да у наредних десет дана посете градилишта на којима се ради уз помоћ средстава из кредита Европске банке за обнову и развој.
Патроне је у разговору нагласио да ЕБРД у својим плановима има Србију на високом месту партнера са којима изванредно сарађује.
Нећемо да мењамо досадашњу добру праксу и висок квалитет. Веома смо заинтересовани да пласирамо средства у пројекте које сте нам предложили. Инсистирамо на томе да искористите и претходно одобрене финансијске аражмане и пуном снагом кренете у потпуну рехабилитацију железнице, истакао је он.
Директор ЕБРД за Србију је нагласио и да се одређени проблеми морају што пре ставити ад акта како би Борд директора ЕБРД наставио да одобрава средства Србији под повољним условима.
ЕБРД је од 2001. године у Србију инвестирала више од три милијарде евра, од чега у саобраћајну инфраструктуру 825,5 милиона евра.
Та банка је за рехабилитацију, реконструкцију и модернизацију железнице Влади Србије на располагање ставила 412 милиона евра, за изградњу и реконструкцију путева у Србији одобрено је 378 милиона евра, док је Пилотска академија у Вршцу (СМАТСА) добила средства у износу од 33,5 милиона евра, додаје се у саопштењу.