Београд, 17. децембар 2012. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић упутио је данас позив кинеским компанијама да учествују у изградњи железничког Коридора 10 кроз Србију, у који је у наредних пет година потребно уложити још између четири и 4,5 милијарди евра.
 |
Фото: Танјуг |
У саопштењу Министарства саобраћаја наводи се да је Мркоњић на састанку са представницима кинеске компаније за телекомуникације и инфраструктуру (CCCC International), железничке сигнализације из Кине (CRSCS International) и италијанске компаније Италфер навео да је железнички Коридор 10 приоритет Владе Србије.
Мркоњић је истакао да је за радове на железничком Коридору 10 потребно укупно 4,7 милијарди евра, као и да је Србија већ обезбедила део новца.
Он је саопштио да су кинеским градитељима, који су до сада показали изванредне резултате у нашој земљи, широм отворена врата у Србији и напоменуо да они имају одличне референце.
Према његовим речима, возови треба да иду Коридором 10, од Суботице до Новог Сада, Београда, Ниша, Прешева и Димитровграда, најмање 160 километара на час, при чему пруга целом дужином треба да буде двоколосечна, електрифицирана и прилагођена за мешовити саобраћај.
Министар је навео да је Србија већ започела реализацију појединих пројеката на критичним деоницама и да се већ гради нови Жежељевмост преко Дунава у Новом Саду, реализује нишки железнички чвор и гради мост преко Велике Мораве код Ћуприје.
Такође, како је истакао, предвиђена је и реконструкција шест деоница на Коридору 10 у дужини од приближно 110 километара средствима из кредита Руске Федерације намењеног железници.
Мркоњић је напоменуо да су за поједине пројекте средства обезбеђена и из кредита Европске инвестиционе банке (ЕИБ).
Он је нагласио да су пројекти спремни и да би, уколико се постигне договор са партнерима из Кине, њихова реализација могла да почне већ на пролеће.
Железнички Коридор 10 је и европски приоритет, с обзиром на то да повезује приближно 300 милиона људи из Турске и околних земаља са Европом, истакао је министар.
Генерални директор Кинеске компаније за телекомуникације и инфраструктуру (CCCC International) за Европу и Централну Азију Ху Бин изразио је очекивање да ће сарадња у Србији бити настављена, и додао да тој компанији припада кинеска фирма "Путеви и мостови" (CRBC), која гради мост преко Дунава, између Земуна и Борче у Београду.
Директор за развој тржишта и међународне послове Италфера Лорен Франћиози навео је да та компанија сарађује са поменутим кинеским компанијама.
Франћиози је нагласио да је Италфер, који је израдио студију за реконструкцију пруге Београд–Бар, до сада у Србији имао одличну сарадњу са Министарством саобраћаја, Железницама Србије и са Саобраћајним институтом ЦИП, додаје се у саопштењу.