Београд, 18. децембар 2013. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Александар Антић најавио је данас да ће ускоро бити формирана радна група за пројекат модернизације пруге од Београда до Будимпеште.
 |
Фото: Фонет |
Антић је, на састанку са делегацијом Кинеске међународне асоцијације грађевинара коју чине представници седам највећих грађевинских компанија из Кине, као и представник "China Export and Import Bank" одржаном у Влади Србије, навео да ће радну групу чинити представници министарстава саобраћаја, финансија, грађевинарства и урбанизма, регионалног развоја и локалне самоуправе, енергетике, развоја и заштите животне средине, као и предузећа "Коридори Србије", "Железнице Србије" и "Електропривреда Србије".
Он је истакао да Србија, поред привреде, у своје приоритете и у први план ставља и саобраћајну инфраструктуру, при чему је став Владе Србије да као држава немамо времена за губљење када је реч о великим пројектима.
Министар је најавио да ће Београд 23. децембра посетити радна група Владе НР Кине, која ће водити разговоре о реализацији пројекта модернизације пруге од Београда до Будимпеште, као и о сарадњи на будућим пројектима.
Антић је подсетио на то да је ниво јавног дуга Србије висок, што намеће потребу да се са представницима Владе НР Кине и заинтересованих компанија разговара о реализацији пројеката не само кроз кредите, већ и кроз друге финансијске аранжмане, као што су концесије и јавно-приватна партнерства.
Према његовим речима, поред пруге Београд-Будимпешта, приоритет је и изградња деоница аутопута Београд-Пожега, као и аутопута Нови Сад-Рума, који може да се продужи према Шапцу и Лозници, при чему је идеја да ови послови буду реализовани преко концесија.
Председник Кинеске међународне асоцијације грађевинара Ђао Шунше упутио је делегацији Србије позив за учешће на међународној конференцији која ће бити одржана у Макаоу, у мају 2014. године.
Србија би на том скупу, како је објаснио, имала прилику за то да не само Кини, већ и другим земљама учесницима, представи план пројеката за које јој је потребна подршка.
Према првобитним проценама, модернизација деонице пруге од Београда до Будимпеште у Србији коштала би 885 милиона евра, а у Мађарској 1,5 милијарди евра, а
договор о том пројекту постигли су председник Владе Републике Србије Ивица Дачић, председник Владе Кине Ли Кећијанг и председник Владе Мађарске Виктор Орбан 25. новембра ове године у Букурешту.