Београд, 28. фебруар 2014. године – Радна група Владе Републике Србије за Привредно друштво „ФАП корпорација“ из Прибоја упутила је данас предлог Влади Србије да настави започете преговоре са финском компанијом "Оу Сису ауто" и да их, уколико буде могуће, успешно оконча у обостраном интересу.
Радна група је након данашњег састанка у Прибоју предложила наставак преговора у складу са законском регулативом и процедурама надлежних институција Републике Србије.
Финска компанија је заинтересована за преузимање 100 одсто власништва над ФАП-ом, у којем би производила свој познати високоспецијализовани модел камиона за поларне услове „Сису полар“.
Нови потенцијални власник ФАП-а исказао је намеру да у Прибоју производи комплетне камионе, осовине и остале компоненте за друге моделе камиона, као и делове свог војног програма.
Специјални камиони компаније "Оу Сису ауто" базирају се на моторима и технологији Мерцедес-Бенз најновије генерације, тако да ће ова технологија на тај начин посредно стићи и у погоне ФАП-а.
Финска компанија планира да камионе произведене у Прибоју пласира и на тржиште Руске Федерације, на којем та возила већ имају одличну репутацију због своје издржљивости у тешким климатским и путним условима, као и на остала тржишта на којима је ФАП некада био присутан.
Име ФАП ће наставити да постоји и план овог потенцијалног инвеститора јесте да се камиони на локалном тржишту продају под тим брендом, али са новим моделима и значајно побољшаним квалитетом.
Компанија "Оу Сису ауто" упутила је 24. фебруара Влади иницијалну понуду за преузимање ФАП-а, уз услов да дугови ФАП-а буду решени и да преузимање буде без повезаних друштава.
У тој понуди ова компанија је, такође, изразила спремност на то да запосли приближно 600 радника.
Радна група сматра да би преузимање ФАП-а омогућило очување производње камиона који су конкурентни по квалитету и цени, а за које постоји тражња на многим иностраним тржиштима.
Истовремено, преузимање би допринело упошљавању постојећих радника, као и отварању нових радних места за младе инжењере и остале стручне раднике, док би Прибој добио стабилну економску перспективу која не би зависила од државне помоћи.
Предвиђено је да ФАП, као интегрални део компаније "Оу Сису ауто", убрзо усвоји нове технологије и неопходна знања о модерном пословању.
Уколико се преговори са финском компанијом успешно окончају, ФАП ће поново постати значајан произвођач моторних возила, што је велика добит не само за општину Прибој и регион, већ и за целу српску привреду.
Србија тиме остаје на светској мапи аутомобилске индустрије као држава која производи аутомобиле Фијат, аутобусе Икарбус-Мерцедес и камионе ФАП-Сису.
Дугогодишњи проблеми у пословању ФАП-а, који су кулминирали штрајком радника, навели су Владу Србије
да 8. новембра 2013. године оформи Радну групу за проналажење одрживог решења за ФАП корпорацију.
Радну групу чинили су представници Кабинета првог потпредседника Владе, Министарства привреде, Министарства финансија, СИЕПА, ФАП-а, синдиката, општине Прибој, ЈП "Југоимпорт СДПР" и компаније "Мерцедес-Бенз".
Ова група је за мање од три месеца успела да понуди могуће решење за проблем који је оптерећивао Прибој и читаву државу више од 20 година.
Након разматрања различитих могућности, Радна група је предложила Влади да се корпорација ФАП реорганизује и настави своју основну делатност, односно производњу камиона као саставни део познатог финског произвођача "Оу Сису ауто".
Повезана друштва која обављају делатности које нису везане за производњу камиона, као што су хотел, топлана и ливница у Пријепољу, треба да се по хитном поступку издвоје из матичног предузећа.
Након детаљне анализе, представници Радне групе су једногласно утврдили да ФАП на бази постојеће организације, технологије и програма не може да конкурише великим светским произвођачима камиона у сегменту серијске производње стандардних спецификација камиона, нити ценом нити квалитетом својих производа, што је истовремено и разлог за губљење ранијих тржишта.
Радна група је након обављених анализа утврдила да је тржиште Европе презасићено и да произвођачи камиона имају вишак производних капацитета.
У складу са тим, донет је закључак да је једина шанса за опстанак ФАП-а у високоспецијализованим мањим серијама, односно у скупљим камионима са специјалном шасијом и ванстандардном надградњом.
Имајући у виду ову чињеницу, у новембру прошле године покренута је акција контактирања потенцијалних инвеститора и реномираних произвођача камиона, међу којима је остварен и контакт са финским произвођачем камиона "Оу Сису ауто".
Представници ове компаније су, након посете ФАП-у и анализе његових ресурса, исказали интересовање и представили могући концепт за стварање „новог“ ФАП-а, наводи се у саопштењу Радне групе за дефинисање стратегије опоравка и одрживог развоја Привредног друштва „ФАП корпорација“ из Прибоја.