Чачак, 14. јануар 2015. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Срђан Вербић најавио је данас у Основној школи "Милица Павловић" у Чачку да ће у фебруару ове године бити организован интерни конкурс за начелнике свих 18 школских управа у Србији.
Он је навео да је циљ Министарства да школске управе воде најспособнији људи, и додао да је у ресорном министарству данас завршена нова систематизација радних места, тако да ће у 18 школских управа у Србији бити расписани конкурси за начелнике школских управа.
Министар је нагласио да ће убудуће, ради оптимизације и подизања квалитета система образовања, школске управе водити најспособнији људи.
Вербић је у Чачку учествовао на трибини "Како до бољег статуса наставника" којој је присуствовало више од 50 запослених у Основној школи "Милица Павловић", као и представници синдиката у образовању.
На трибини се говорило о штрајку просветних радника, екстерној евалуацији школа, платним групама и платним разредима, изменама Закона о основама система образовања и васпитања, као и о Правилнику о лиценцама.
Министар је најавио да ће овим правилником посебан статус бити додељен наставницима који су педагошки саветници.
Наставници су говорили о лошем статусу запослених у просвети, условима рада, фонду часова, као и о застарелим прописима, плановима и програмима.
Разговарано је и о рационализацији у просвети, а Вербић је навео да ће током 2015. године бити смањен број запослених у овом систему укрупњавањем норме наставника.
То је један од најважнијих послова Министарства и синдиката просвете, истакао је он и као пример навео да ће у будућности уместо четири наставника који имају 25 одсто норме (часова), радити један наставник са пуном нормом.
Говорећи о штрајку просветних радника, министар је поновио да средстава за повећање плата просветних радника у овом тренутку нема, али да очекује да ће се кроз рационализацију остварити уштеде довољне да се током 2016. побољша материјални положај запослених у просвети, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.