Неопходно превазићи проблеме у изградњи Жежељевог моста
Београд, 6. април 2015. године – Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије саопштило је да чини све да се проблеми у наставку изградње Жежељевог моста код Новог Сада превазиђу, уз напомену да је сама изградња моста најважнији циљ тих напора јер он мора бити изнад политике у коју је умрежен.
У саопштењу се наводи да упркос томе што је 24. децембра 2014. године у Фонду за капитална улагања у Новом Саду, уз лично залагање потпредседника Владе и министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић потписан уговор о финансирању 92 милиона динара за наставак изградње Жежељевог моста, то се није догодило.
Као координатор у решавању овог застоја, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре се укључило у мају 2014. године, одмах по свом формирању.
Од тада је уложено много напора како би се решиле недоумице и пронашао заједнички језик између инвеститора („Железнице Србије“), извођача (JV Azvi - Taddei Horta Coslada) и финансијера (ЕУ, град Нови Сад и АП Војводина).
Министарство је до сада посредовало и координирало у прибављању све додатне документације која је била тражена од стране АП Војводина, од саме документације на основу које се врши плаћање, па до прибављања мишљења Управе за јавне набавке и Делегације Европске уније у Србији.
Када је достављена сва документација, као нова препрека за реализацију плаћања од стране АП Војводина, радној групи је представљена промена статуса Фонда за капитална улагања у Управу за капитална улагања, која, како се тврди, нема више права да директно преноси средства извођачу, већ обезбеђена средства за пројекте може да преноси само другим нивоима власти.
То је направило нови процедурални проблем који Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре сада решава.
Због свега наведеног, ово министарство је, као координатор, данас у Влади Србије организовало састанак са представницима покрајинске власти, Министарства финансија, „Железница Србије“, покрајинске Управе за капитална улагања и Завода за изградњу Града Новог Сада. На састанку је предложено да се опредељена средства у буџету АП Војводина, односно Управе за капитална улагања, трансферишу ка извођачу радова, преко Града Новог Сада, а не републичког буџета, како је то предложено од стране Владе АП Војводина, будући да Република Србија није потписник основног уговора већ је сва права и обавезе инвеститора пренела на „Железнице Србије“, а супотписници основног уговора као суфинансијери су АП Војводина и Град Нови Сад.
Решење за пренос обезбеђених средстава на рачуну извођача, компаније Азви, мора се наћи до 27. априла јер је ова компанија за тада најавила обуставу радова уколико се не пронађе решење за новонасталу ситуацију.
Жежељев мост је важан за целу Србију и он ће бити део пројекта изградње пруге Београд–Будимпешта.
Његова изградња започета је 10. марта 2011. године, а предвиђени датум завршетка био је новембар 2013. године, и са данашњим даном он је платио политички данак од 18 месеци кашњења.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре апелује на покрајинску власт да не дозволи више ни дан одлагања јер су последице немерљиве, додаје се у саопштењу.