Београд, 7. април 2015. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Срђан Вербић рекао је данас да је увођење платних група системско решење проблема положаја просветних радника, уз напомену да треба заједнички радити на том плану.
 |
Фото: Танјуг |
Вербић је, на седници Одбора за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво Скупштине Србије, на којој је било речи о штрајку просветних радника и стању у образовању, указао на то да је приоритет да се пронађе трајно, системско решење које ће омогућити да штрајк постане изузетак, а не правило рада у просвети.
Министар је истовремено указао на то да ученици треба да буду на првом месту.
На седници су о ангажовању у оквиру својих надлежности ради постизања системског и одрживог решења унапређења положаја просветних радника и прекида штрајка, говорили и државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Жељко Ожеговић и представник Министарства финансија Наташа Завођа.
Седници су присуствовали и представници четири репрезентативна синдиката у просвети – Гранског синдиката просветних радника „Независност", Синдиката образовања Србије, Уније синдиката просветних радника Србије и Синдиката радника у просвети Србије.
Члановима Одбора и народним посланицима обратили су се и представници два синдиката који су прекинули штрајк, представник Гранског синдиката просветних радника „Независност“ Ружица Тодић-Брдарић и представник Синдиката образовања Србије Радомир Шојановић.
Они су указали на то да је потписивањем споразума о прекиду штрајка са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, као и потписивањем Посебног колективног уговора, постављен основ да се дође до трајног решења и отклоне проблеми са којима се суочавају просветни радници у Србији.
Могуће решење постојећих проблема јесте увођење платних разреда, као и да се до 1. јуна ове године са Министарством просвете отпочну преговори о исплати помоћи просветним радницима како би се поправио њихов материјални положај.
Представници Уније синдиката просветних радника Србије Јасна Јанковић и Владимир Аџић истакли су да просветни радници не штрајкују само због лошег материјалног положаја, већ и због услова у којима раде ученици и професори и неопходности реформе система образовања.
Увођење платних разреда јесте начин да се реши проблем материјалног положаја просветних радника јер би то довело до праведне расподеле новца из буџета, истакли су Јанковић и Аџић.
Представници Синдиката радника у просвети Србије Миодраг Сокић, Милорад Антић и Милан Трбовић нагласили су да је штрајк у просвети велика друштвена опомена и да је неопходно издвајати више новца из буџета за образовање.
Они су указали на то да је у општем интересу да се дође до одрживог решења и да се штрајк прекине.
Током расправе која је уследила, чланови Одбора и народни посланици истакли су да је неопходно наћи решење за проблеме са којима се више деценија суочавају просветни радници и образовни систем у Србији.
Они су нагласили да је важно да се штрајк прекине и да деца на што регуларнији начин и квалитетно заврше школску годину, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.