Београд, 9. април 2015. године – Инспекција Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и Управа царина данас су у заједничкој акцији контроле пловидбе на Сави открили само на једном месту, шљункари код новобеоградског Блока 45, три пловна објекта без потребне документације и надзора.
Помоћник министра задужен за инспекцијски надзор Александар Симић рекао је да казне за тај прекршај износе до два милиона динара за привредне субјекте, и истакао да би само на том месту држава од казни могла да приходује шест милиона динара.
Контролишемо све пловне објекте на рекама и покушавамо да доведемо у ред нешто о чему се деценијама ћутало, или се није до краја спроводило, навео је Симић.
У акцији су учествовала два патролна глисера Министарства грађевинарства и Управе царина, а инспектори су са цариницима контролисали бродске исправе, регистрације бродова, да ли је пријављена посада, претоварна места на приобаљу, царинска документа, гориво и друго.
Симић је напоменуо да би увођење пловидбе у легалне токове могло да пружи велики допринос буџету, и нагласио да ће Министарство наставити да врши стални надзор над пловним путевима.
Помоћник министра за водни саобраћај Лепосава Сојић рекла је да је Министарство припремило измене и допуне Закона о пловидби и лукама на унутрашњим водама које су усвојене у фебруару ове године, и додала да је Влада Србије усвојила и Уредбу о условима по којима треба да поступају луке, пристаништа и претоварна места на облама.
Сојић је истакла да на рекама у Србији постоји велики број нелегалних претоварних места и да, на пример, претоварно место код шљункаре на Новом Београду није усклађено са новим прописима и нема потпуну евиденцију о претовару шљунка.
Проблем Србије јесу места која стварају могућност за сиву економију, указала је она и поручила да ће сва нелегална места на рекама бити преведена из сиве зоне у легалне токове.
Према њеним речима, процењује се да је нелегално приближно 40 одсто претовара робе на рекама и обалама у Србији, због чега коначно мора да се уведе ред у ову веома важну област за развој Србије.
Саветник потпредседника Владе Србије Зоране Михајловић Милан Ракић рекао је да је до сада у Србији била пракса да су теретни бродови остављани без и једног члана посаде, што више неће моћи да се ради.
Запослени су законски обавезни да буду присутни на броду, а казна је од 150.000 динара до два милиона динара, истакао је Ракић.
Он је као пример навео да је у данашњој акцији код шљункаре затечен усидрени самоходни теретњак "Врабац" без и једног члана посаде.
Циљ Владе Србије јесте сузбијање сиве економије, а потредседник Владе Зорана Михајловић је истрајна да се у томе и успе, тако да ће овакве акције бити настављене, поручио је Ракић.
Инспектори и цариници су контролисали и брод "Деос" предузећа Хидробаза који је, како су утврдили, имао 100 одсто уредну документацију.
У акцији су учествовали и припадници Одељења за сузбијање кријумчарења Управе царине, наводи се у саопштењу Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.