Београд, 23. април 2015. године – Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије саопштило је данас да је успело у вишемесечним напорима да се изградња Жежељевог моста настави, иако Министарство није уговорна страна ЛОТ-а 2.
 |
Нови Сад - Жежељев мост |
Фото: Танјуг |
Након вишемесечног залагања представника Министарства и личног залагања потпредседника Владе Србије Зоране Михајловић на данашњој седници Владе усвојен је предлог о начину уплате преосталог новца за наставак изградње Жежељевог моста, чиме је постигнут договор о томе да се радови наставе.
Представници Владе Србије, Покрајинске владе и Града Новог Сада прихватили су предлог Министарства да ће пренос средстава у износу од 2.922.000 евра из Покрајине на Град Нови Сад бити регулисан посебним уговором.
Планирано је да новац буде уплаћен почетком маја, након чега би почео да тече рок од укупно 20 месеци за изградњу новог Жежељевог моста, и демонтажу конструкције старог монтажно-демонтажног моста.
Влада је данас дала сагласност на текст Анекса уговора између ЈП "Железнице Србије" и извођача радова конзорцијума АЗВИ (JV Azvi–Taddei Horta Coslada) а наредне недеље биће потписана још два уговора - уговор о преносу средстава са Покрајине на Град Нови Сад и финансијски уговор између конзорцијума АЗВИ, ЈП „Железнице Србије“ и Града Новог Сада.
Министарство је добило уверавање од извођача да неће прекидати радове, већ ће сачекати формално-правни завршетак процедуре о уплати додатног новца.
Градилиште би требало да оживи након првомајских празника, када ће почети и монтажа крана носивости 500 тона, који треба да ради на укрупњавању челичне конструкције.
Министарство се као координатор у решавање овог застоја укључило у мају 2014. године, одмах након формирања тог ресора. Од тада је учињено много напора како би се решиле недоумице и пронашао заједнички језик између инвеститора („Железнице Србије“), извођача (JV Azvi–Taddei Horta Coslada) и финансијера (ЕУ, град Нови Сад и АП Војводина).
Министарство је посредовало и координирало у прибављању све додатне документације која је била тражена од стране АПВ, од саме документације на основу које се врши плаћање, па до прибављања мишљења Управе за јавне набавке и Делегације Европске уније у Београду.
Када је достављена сва документација, као нова препрека за реализацију плаћања од стране АПВ, радној групи представљена је промена статуса Фонда за капитална улагања у Управу за капитална улагања која, како се тврдило, нема више права да директно преноси средства извођачу, већ обезбеђена средства за пројекте може да преноси само другим нивоима власти.
Сада је и овај процедурални проблем превазиђен, тако да се радови на изградњи моста могу наставити.
Жежељев мост је важан за целу Србију и он ће бити део пројекта изградње пруге Београд–Будимпешта. Његова изградња започета је 10. марта 2011. године. Предвиђени датум завршетка био је новембар 2013. године, тако да на данашњи дан тај рок касни 18 месеци, наводи се у саопштењу.