Увођење електронског комуницирања између државних органа
Београд, 2. фебруар 2016. године – Министарство државне управе и локалне самоуправе Владе Републике Србије саопштило је да је на данашњој седници Владе усвојен Нацрт закона о општем управном поступку, који је упућен Народној скупштини на усвајање.
У саопштењу се наводи да се овим законским решењем, поред осталог, растерећују грађани и привредници кроз различите активности.
Извод из матичне књиге рођених, уверење о држављанству и многа друга документа која су у поседу државе, а која су грађани раније морали сами да прибављају како би остваривали своја права, овим законом ће постепено отићи у историју.
Наиме, 90 дана од усвајања овог документа у парламенту, државни службеници ће све податке који се тичу грађана, а налазе се у службеним евиденцијама, морати сами да обезбеде.
У супротном, за непоштовање ове одредбе законом су предвиђене ригорозне казне.
Такође, Министарство је у циљу бољег спровођења закона предвидело и обуке службеника, електронско умрежавање база података и низ других активности које треба да доведу до потпуне промене у опхођењу администрације према својим корисницима, али и у односу према послу који обављају.
У оквиру стратегије електронског комуницирања међу државним органима и са грађанима, предвиђено је да закон о општем управном поступку у потпуности подржи електронско комуницирање.
Креирање новог закона о општем управном поступку изузетно је важан корак у реформи јавне управе, која треба да доведе до јавне управе по европским стандардима, што је у интересу свих наших грађана.
Министарство је исказало захвалност свим учесницима у изради овог закона, као и свим заинтересованим странама на предлозима за унапређење текста током јавне расправе.