Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Ученици у Србији изнад светског просека из природних наука

Ученици у Србији изнад светског просека из природних наука

Београд, 29. новембар 2016. године – Државни секретар Министарства просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије Анамарија Вичек саопштила је данас да су ученици четвртог разреда основне школе из математике и природних наука заузели 27. место од 49 земаља које су учествовале у TIMSS истраживању.




Вичек је, представљајући резултате овог тестирања, објаснила да је реч о великом међународном истраживању у оквиру којег се прате трендови у постигнућима ученика у области математике и природних наука.

Она је подсетила на то да Србија у овом истраживању учествује од 2003. године, док се тестирање реализује сваке четврте године.

У истраживању TIMSS 2015, како је објаснила, први пут су учествовали и родитељи испитиваних ученика, а тестирање у Србији спроведено је од 11. до 22. маја 2015. године.

Према њеним речима, тестирају се два узрасна нивоа, у четвртом и у осмом разреду основне школе, а земље учеснице доносе одлуку о томе који ће разред учествовати у истраживању.

Методолог TIMSS истраживања Ивана Јакшић саопштила је да се српски ученици са освојених 518 бодова на тесту из математике и 525 бодова на тесту из природних наука налазе изнад просека, који износи 500 бодова.

Према постигнућима из математике, Србија је одмах иза социо-економски развијенијих земаља попут Канаде, Аустралије, Шведске, Словеније, Немачке, а испред је првог суседа Хрватске, која је пет места иза, навела је она.

Јакшић је указала на то да је највећа вредност истраживања, у којем је учествовало 580.000 ученика, у тиме што нам је показало шта је то што омогућава наше добре резултате.

Према њеним речима, то су били социо-економски статус, чији су показатељи образовање и занимање родитеља, затим предшколско образовање, рана језичка и математичка писменост, као и пол ученика, будући да се показало да су дечаци бољи математичари, али са тек незнатном разликом.

Такође, како је додала, истраживање је показало да је за бољи успех ученика веома важно позитивно гледање на математику и самоуверење ученика.

Ангажовање ученика у настави математике је још једна од важних ствари која доприноси бољем успеху ученика на математичким тестовима, навела је Јакшић и подвукла да те позитивне факторе треба неговати и развијати да би резултати били још бољи.

Присутнима су се обратили и помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитање Весна Недељковић, директор Института за педагошка истраживања Николета Гутвајн и члан овог института Милица Марушић-Јаблановић.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs