Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Саопштења министарстава > Значајан напредак основаца у пројекту ТИМСС

Значајан напредак основаца у пројекту ТИМСС

Београд, 7. април 2017. године – Министарство просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије саопштило је да су на научној конференцији "ТИМСС 2015 – Резултати и импликације" представљени резултати истраживања који показују да су наши ученици четвртог разреда основне школе остварили значајан напредак.


У саопштењу се наводи да су ученици постигли напредак у односу на пре четири године, упркос томе што од реализације ТИМСС 2011 истраживања није дошло до промена у наставном програму.

Истраживање ТИМСС бави се постигнућима ученика у области математике и природних наука и спроводи се сваке четврте године.

ТИМСС је пројекат међународног удружења за евалуацију образовних постигнућа, а реализује се кроз сарадњу са националним центрима земаља учесница.

Он уједно представља једино међународно испитивање постигнућа у млађим разредима основне школе у којем је учествовало 57 земаља из седам региона света, а међу њима и наша земља, што добијене резултате чини посебно вредним пажње.

Саветник министра просвете Гордана Косановић навела је да је Србија по четврти пут учествовала у овим истраживачком подухвату, а за Министарство, као наручиоца истраживања и стручну јавност, резултати спроведеног ТИМСС испитивања имају значајне импликације.

Наши ученици четвртог разреда основне школе су, како је истакла, у односу на успех остварен пре четири године, остварили запажен напредак у примени математичких знања, а боље постигнуће бележи се и у области природних наука.

С обзиром на то да се нису десиле значајне образовне реформе, овај резултат би се могао приписати променама у фокусу и начину рада наставника. Фокус наставе се све више помера на исходе и удаљава од раније усмерености на садржаје, указала је Косановић.

Она је том приликом изразила жељу и настојање Министарства да у следећем циклусу истраживања, које ће бити обављено 2021. године, испитивању математичких и научних компетенција придружимо и испитивање читалачке компетенције учешћем у ПИРЛС истраживању.

Директор Института за педагошка истраживања Николета Гутвајн пренела је захвалност на финансијској подршци Министарству просвете, науке и технолошког развоја, као и свим школама које су учествовале у истраживању.

Постигнуће ученика четвртог разреда из Србије значајно је изнад просека ТИМСС скале и једнако постигнућима ученика многих европских земаља повољнијег социо-економског статуса, нагласила је Гутвајн.

Резултати су, како је оценила, од посебне важности не само за научну и стручну јавност, већ и за све заинтересоване за ефективност образовања у Србији.

Научна конференција је одржана у организацији Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Института за педагошка истраживања из Београда, Учитељског факултета Универзитета у Београду и Савеза учитеља Републике Србије, додаје се у саопштењу.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs