Београд, 23. јун 2017. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић одржао је састанак са директором Техничке школе у Бечеју ради утврђивања разлога који су довели до великог неуспеха на матурском испиту ученика који су похађали огледни образовни профил електротехничар информационих технологија.
Састанку су присуствовали и помоћник министра за средње образовање и образовање одраслих Александар Пајић, као и представници локалне самуоправе Бечеја и покрајинских власти.
Том приликом је констатовано да је школа почела са радом у школској 2013/14 години и да је одговорност на надлежнима у Министартву што су дозволили формирање одељења у овој установи која није била довољно припремљена и није имала на одговорајући начин селектоване кадрове.
Такође, ученици прве генерације огледног одељења нису показивали завидну жељу за напредак, па и они сносе део одговорности за лоше резултате.
Одговорност школе се утврђује на свим нивоима, тако да је директору школе наложено да анализира дан одељенског старешине у вези са упознавањем родитеља са успехом ученика током свих периода.
Такође, директор школе је у обавези да анализира и одговорност школског педагога, који је требало да припреми наставничком већу анализу резултата успеха ученика, као и кординатора програма, који је благовремено извештавао стручне органе о тренутном постигнућу ученика кроз класификацине периоде.
Мистарство очекује да директор школе предузме одговарајуће законске мере против одговорних лица у школи и да о томе обавести надлежне у Министарству.
Родитељи ученика су позвани на заједнички родитељски састанак и ученицима ће бити омогућено да имају адекватну припремну наставу за полагање матурског у следећем испитном року.
У саопштењу се подсећа на то да је школа до сада добро радила, али да је ово озбиљан преступ који захтева свеобухватну анализу како школских органа, тако и представника локалне самоуправе.
Министарство ове године није дало сагласност за формирање сличних огледних одељења у много градова Србије, тачније у свим местима где је постојала сумња у капацитет за огледне профиле, али и одељења за рад са надареном децом.