Београд, 29. септембар 2017. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарао је данас са регионалним директором Уницефа Афшан Кан и директором Канцеларије Уницефа у Србији Мишел Сен Лоом, који су му том приликом указали на значај већег обухвата деце предшколским системом.
Шарчевић је подвукао да Србија препознаје важност предшколског васпитања и образовања, али и неопходност стварања услова за ширу доступност квалитетног образовања као једног од кључних фактора у обезбеђивању дечјих права.
Он је истакао да Министарство, у сарадњи са предшколским установама, локалним самоуправама и уз значајну подршку Владе Србије, реализује активности којима се доприноси грађењу квалитетног система предшколског образовања за сву децу тог узраста и њихове породице.
Добра политика цена коју спроводи Влада Србије омогућава да боравак деце у вртићима буде јефтинији за њихове породице него останак код куће. Уз разне друге олакшице потребно је да се ураде и социјалне карте, како би се идентификовале рањиве породице и направио план подршке, рекао је министар.
Шарчевић је нагласио да је Министарство посвећено подршци раног развоја деце, нарочито из осетљивих група, и додао да су пуно поштовање људских права у образовању, кроз подршку интеркултуралности и подстицање чувања националног идентитета, традиције и културе, главне смернице политике Министарства.
Кан је истакла значај сарадње свих учесника на пољу унапређивања раног обухвата деце, а посебно кроз предшколско васпитање и образовање.
Она је додала да је изузетно захвална на томе што је Србија отворила врата бројној деци мигрантима, која су укључена у школски систем, што представља добар пример свим европским земљама.
Подаци показују да је у претходној деценији у Србији остварен значајан напредак у области предшколског образовања, међутим и даље је обухват низак када су у питању деца из осетљивих група.
У питању су деца која живе у руралним подручјима, сиромашна деца, деца у неформалним ромским насељима, као и деца са сметњама у развоју, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.