Финансирање предузетничког образовања у Србији дало резултате
Београд, 20. новембар 2017. године – Министарство привреде Владе Републике Србије саопштило је данас да је студент Универзитета у Београду Павле Костић ушао у ужи избор за аутора најбољег есеја на конкурсу Европске комисије „Youth Essay Competition“, чији је циљ промоција предузетништва.
Министар привреде Горан Кнежевић поручио је тим поводом да је веома поносан на младе људе попут Костића, додавши да су они пример како о предузетничким водама треба размишљати већ током студирања.
Он је Костићу, који сутра путује у Талин, где ће бранити свој рад пред званицама најзначајнијег европског догађаја за мала и средња предузећа “SME Week”, пожелео срећан пут и пуно успеха у финалу.
Такмичење у писању есеја на тему „What skills do tomorrow’s entrepreneurs need?“ организовано је у оквиру Европске недеље предузетништва младих, а све у склопу SMEWEEKa и EEPA такмичења.
На овом такмичењу, млади из Србије били су на другом месту по броју послатих есеја после Украјне, а Костић је, са још две такмичарке – Евлампиом Каравангели из Грчке и Оксаном Ведмидскајом из Украјине, ушао у ужи избор за главну награду.
Костић је као ученик Економске школе “Нада Димић” у Земуну похађао програме организације „Достигнућа младих”, која је део глобалне мреже предузетничког образовања Junior Achievement.
Учествовао је на регионалним такмичењима средњошколаца у предузетничким вештинама “Пословни изазов”, а 2014. године је био национални победник конкурса за најбољи есеј у оквиру програма “Бизнис етика”.
Кроз програм „Достигнућа младих” ученици изучавају етичко доношење одлука и припремају се за запошљавање и учешће на глобалном тржишту.
Значај овог, али и осталих програма као што је “Ученичка компанија”, препознало је Министарство привреде, односно читава Влада, која већ другу годину заредом кроз пројекат Година предузетништва, која је ове године прерасла у пројекат Деценија предузетништва, финансира предузетничко образовање у Србији.
Костић је један од многобројних примера успешних алумниста овог програма и најбољи показатељ да се предузетници не рађају већ стварају, иако је основни циљ програма подстаћи предузимљивост код младих људи, а не нужно учинити их предузетницима.