Београд/Бањалука, 2. децембар 2017. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић састао се, првог дана посете Бањалуци, са министром просвете и културе Републике Српске (РС) Даном Малешевићем.
Министри су разговарали о сарадњи и активностима у циљу подизања квалитета образовања на доакадемском нивоу, примени дуалног система образовања и информационих технологија у образовању.
Шарчевић је подсетио на то да је Србија донела низ реформских закона на свим нивоима образовања, који имају за циљ да повећају квалитет и ефикасност целокупног образовног система.
Он је посебно нагласио важност дуалног система образовања и закона који се односи на његову примену у средњим школама.
Циљ је да Србију приближимо оним замљама у којима је дуално образовање више заступљено, рекао је министар и као пример навео Швајцарску, у којој осим гимназија постоји само модел дуалног образовања, који похађа три четвртине ученика.
Шарчевић је указао на важност реформе гимназије, која подразумева програме за посебно надарене ученике и бројне изборне програме, који пружају веће могућности ученицима да направе избор у складу са сопственим склоностима и потенцијалима, чиме је направљена изузетна спона између средњег и високог образовања.
Малешевић је подсетио на захтев привредника да се повећа обим практичне наставе и подстакне упис деце на занатске профиле, уз напомену да ће почетна искуства у вези са дуалним образовањем у Србији сигурно користити РС, нарочито имајући у виду да је Србија усвојила Закон о дуалном образовању.
Он је додао да се ученици све мање опредељују за занате и да је на Министарству да осмисли како да их врати у школе након којих могу одмах да нађу запослење.
Министри су посетили и Основну школу „Иво Андрић“ у Бањалуци, и присуствовали презентацији примене информационе технологије у настави у оквиру програма „Доситеј“.
Малешевић је истакао да је употреба информационих технологија у образовању одличан начин да се осавремени настава.
Пројекат "Доситеј" до сада је уведен у 125 основних школа, а у плану је да буде уведен и у преостале 62 основне школе, указао је он и додао да је важна свака прилика да се ученици што боље информатички образују.
Шарчевић је, такође, истакао важност увођења дигитализације система образовања, на којој се интензивно ради, нагласивши да је у Србији развој образовања препознат као окосница развоја друштва.
Говорећи о дигитализацији система, он је оценио да је Србија храбро кренула у тај посао, уз напомену да је до сада еДневник уведен у 60, а до краја године требало би да буде примењен у 200 школа.
Шарчевић је о унапређењу сарадње Србије и Републике Српске разговарао и са председником Владе Републике Српске Жељком Цвијановић, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.