Београд/Загреб, 27. фебруар 2018. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић разговарао је данас у Загребу са министром науке и образовања Републике Хрватске Блаженком Дивјак о статусу ученика српске мањине.
Шарчевић и Дивјак су разменили мишљење и о статусу ученика хрватске мањине у Србији, лекторатима и потенцијалима сарадње у области државне матуре, изразивши задовољство конструктивним и садржајним разговором.
Шарчевић је на заједничкој конференцији за новинаре са Дивјак пренео да њих двоје деле исте вредности и мишљења, као и да, с обзиром на то да се многи процеси унапређења квалитета образовања могу водити регионално, Србија и Хрватска могу да успешно сарађују.
Ускоро ће бити окончане процедуре у вези са оснивањем лектората за хрватски језик на Универзитету у Новом Саду, што ће бити први од три лектората за који је хрватска национална мањина изразила интерес, најавио је министар.
Он је, када је реч о образовању ученика хрватске мањине у Србији, истакао да је проблем недостајућих уџбеника за основне школе решен, а да ће усвајање новог закона о уџбеницима кроз форму дигиталних уџбеника решити и проблем недостајућих уџбеника за средње школе на хрватском језику.
Србија инсистира на принципу реципроцитета, нагласио је Шарчевић и додао да је задовољан оним што је чуо од хрватске колегинице по питању услова за образовање српске мањине у Хрватској.
Шарчевић је током састанка указао на проблеме које српске школе имају јер нису регистроване као мањинске школе.
Дивјак је навела да је важна и добра вест то што се процедура отварања хрватског лектората на Универзитету у Новом Саду за наредну академску годину приводи крају.
То је значајно како за наставу која се изводи у школама на хрватском језику у Војводини, тако и за стручност наставника који ту наставу изводе, додала је она.
Дивјак је исказала задовољство тиме што је решен проблем недостајућих уџбеника за хрватску националну мањину за основне школе, и поздравила најављено решење за недостајуће уџбенике за средње школе помоћу дигиталних садржаја.
Она је, када је у питању образовање ученика српске мањине у Републици Хрватској, указала на важност принципа реципроцитета, и рекла да је настава на српском језику омогућена за 28 програма, од којих интересовање постоји за 16.
Министри су, такође, истакли могућност сарадње у областима испитних центара за државну матуру, процесу вредновања рада високошколских установа, њиховог финансирања и начина усклађивања образовања и тржишта рада.
Шарчевић је током посете Загребу разговарао и са директором Агенције за науку и високо образовање Републике Хрватске Јасмином Хавранек, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.