Београд, 21. новембар 2006. године - Министар трговине, туризма и услуга у Влади Републике Србије Бојан Димитријевић најавио је данас да ће ове године, по трећи пут, бити одржана заједничка акција овог министарства, Привредне коморе Србије и дневног економског листа "Преглед" под називом "Најбоље робне марке Србије".
Димитријевић је на конференцији за новинаре истакао да је циљ ове акције повећање конкурентности домаће привреде на светском тржишту кроз јачање брендова, што је већ дало резултате у протекле две године кроз повећани промет и производњу.
Он је указао на то да је ове године уведена новина да за награде могу да конкуришу и најбоље иностране робне марке под условом да се производе у Србији, као и да као резултат иностраних улагања запошљавају наше раднике у тој производњи.
Фирме могу да се пријаве на конкурс до краја месеца, навео је министар и додао да ће свечано уручење признања за најбољи корпоративни бренд, најбољу робну марку производа и за најбољи корпоративни бренд у услугама бити одржано 20. децембра.
Према његовим речима, поред званичних критеријума, у обзир ће бити узимана и анкета потрошача, коју су радиле агенција ГФК и Економски факултет.
Димитријевић је истакао да су српски брендови сви производи који су препознатљиви на тржишту, којима су купци лојални и који се добро продају и извозе, уз напомену да је у току стварање туристичког бренда Србије, у оквиру Националног инвестиционог плана.
Заменик председника жирија Стипе Ловрета објаснио је да ће робне марке бити оцењиване по критеријумима међународне консултантске куће "Интербренд", при чему су додата и два домаћа критеријума - профитабилност и извозна активност.
Ловрета је подсетио на то да су компаније које су прошле године проглашене најбољима имале извоз у вредности од 500 милиона евра и нагласио да је брендирање моћно средство за стицање конкурентске предности на тржишту јер почива на свести потрошача, а заснива се на разлици у односу на конкуренте.