Београд, 8. фебруар 2007. године - Министар трговине, туризма и услуга у Влади Републике Србије Бојан Димитријевић оценио је данас да постоје реалне могућности за то да овогодишњи директни девизни приход Србије од туризма буде већи од 500 милиона долара, чиме ће бити премашен рекордни приход из 1989. године.
Димитријевић је на конференцији за новинаре, одржаној у Међународном прес центру Танјуга, истакао да ће у 2007. години бити завршен пројекат примене сателитских рачуна, што ће омогућити праћење индиректних зарада и повећати укупан приход за 1,5 пута.
Он је изразио очекивање да ће у току ове године бити усвојен нови закон о туризму који би требало да установи и државну агенцију за развој туризма, која треба да одигра кључну улогу у развоју неколико најзначајнијих туристичких дестинација.
Према његовим речима, за 2007. годину планиран је завршетак приватизације најзначајнијих хотела и наставак кампање промоције туристичке понуде Србије на CNN-у, при чему ће ускоро бити утврђен и нови визуелни идентитет и туристички бренд наше земље за који ће Туристичка организација Србије (ТОС) расписати тендер.
Министар је рекао да се наставља и реализација инвестиција према мастер плановима и пројектима који су започети у оквиру Националног инвестиционог плана и пројеката везаних за страна улагања у Стару планину, Палић и Тару.
Он је подсетио на то да је прошле године остварен девизни прилив од туризма у износу од 400 милиона долара, што представља раст од 30 одсто, уз оцену да је веома значајно то што је на крају године остварен суфицит од 70 милиона долара.
Димитријевић је навео да је на међународном сајму туризма у Мадриду постигнут договор о томе да се партнерима из Шпаније пошаљу конкретни материјали о могућностима улагања у Србију.
На данашњој конференцији за новинаре министар је представио и велики туристички водич на српском језику под називом "Србија друмовима, пругама, рекама", чији је издавач предузеће "Принцип-бонарт прес" у сарадњи са Туристичком организацијом Србије (ТОС).
Водич има 590 страна и фотографијама у боји прати Стратегију развоја туризма, тако да су у њему представљена четири кластера кроз 15 региона и 10 туристичких производа, објаснио је Димитријевић.
Такође, он је нагласио да ова књига садржи обиље података и прича, информације, као и календар манифестација, приказ културе, историје, етнографије и географије наше земље.
Према његовим речима, водич ће бити преведен на језике земаља које су нам циљна тржишта - енглески, шпански, француски, немачки, италијански и руски.
Директор ТОС-а Миодраг Поповић рекао је да је ово прво издавачко дело финансирано средствима из Националног инвестиционог плана, при чему је за тираж од 2.500 примерака издвојено 1.950 евра.
Поповић је указао на то да је водич намењен и онима који не иду на уобичајене туристичке дестинације, с обзиром на то да садржи многа скривена и непозната места, као и да је уједно и први туристички водич Србије у којем су набројана туристичка места приступачна инвалидима.